Meirānu Kalpaka pamatskola
Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšana". Vairāk lasīt šeit
Jau otro gadu Meirānu Kalpaka pamatskola iesaistās Izglītības kvalitātes valsts dienesta (IKVD) īstenotajā Eiropas Sociālā fonda projektā Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”. 2.semestrī konsultatīvais atbalsts mācībās tiek sniegts astoņiem 5.-9.klašu skolēniem.
Daļa skolēnu paši izteica vēlēšanos nostiprināt un padziļināt savas zināšanas, citus mudināja vecāki, vēl citiem to ieteica skolotāji. Neskatoties uz to, ka skolēniem tiek piedāvātas konsultācijas visos mācību priekšmetos, pateicoties aizvadītā mācību gada pieredzei un pozitīvajām atsauksmēm no skolas biedriem, pusaudži apzinīgi apmeklē projekta individuālās konsultācijas. Viņuprāt, tas palīdz apgūt jauno vielu, nostiprināt jau gūtās zināšanas un prasmes, justies drošākiem, pašpārliecinātākiem. Lai arī nodarbības paredzētas konkrēta mācību priekšmeta apguvei, bieži vien “PuMPuRa” skolotājs ir kļuvis bērnam par uzticības personu, ar kuru gribas pārrunāt gan ar citiem mācību priekšmetiem saistītos jautājumus, gan dalīties savās ikdienas rūpēs.
Projektā atbalstu sniedz 5 mūsu skolas pedagogi, kas atzīst, ka brīžiem jūtas kā mammas, kam jāprot gan nomierināt, gan uzmundrināt, gan paskaidrot matemātikas vai latviešu valodas likumsakarības, gan tīri praktiski paskaidrot, kā labāk meklēt informāciju vai atrast nepieciešamo programmu datorā. Klātienes darbs, pēc skolotāju domām, ir daudz efektīvāks bērniem, kam ir mācīšanās grūtības, jo, attālināti strādājot, ir grūti koncentrēties darbam, apkārt notiekošais viegli spēj novērst uzmanību, pietrūkst tik ļoti nepieciešamais fiziskais kontakts. Taču arī pēc sarunas virtuālajā telpā skolēni stundās jūtas daudz stabilāki, vieglāk spēj apkopot un paust savas domas.
Arī pedagogu emocionālās un radošās rezerves nav neizsmeļamas. Lai atbalstītu skolotājus, paplašinātu viņu redzesloku par PMP (priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas) situācijām un aicinātu kopīgi meklēt atbilstošākos risinājumus turpmākajam darbam reizi gadā pedagogiem projekta ietvaros tiek piedāvāta supervīzija.
Dalībnieki pozitīvi novērtē projekta piedāvātās iespējas. Attiecības, kas balstītas uz savstarpējo uzticēšanos, sadarbību un kopīgs ceļš vienā virzienā kopīga mērķa sasniegšanai- būtisks ieguvums un vērtība visām projektā iesaistītajām pusēm: skolēniem, skolotājiem, vecākiem.